Utbyt erfarenheter med andra verksamhetsutvecklare om utvärdering av nya arbetssätt i äldreomsorgen
Webbinarium
Socialstyrelsens nationella kompetenscentrum för äldreomsorg bjuder in till erfarenhetsutbytet för att du som arbetar med verksamhetsutveckling inom äldreomsorgen ska få möjlighet att:
- få kunskap, inspiration och nya idéer
- byta erfarenheter och få kontakt med kollegor som arbetar med samma frågor
- få exempel hur andra kommuner/verksamheter möter och löser samma utmaningar.
Upplägg
Socialstyrelsen inleder erfarenhetsutbytet med ett kortare kunskapspass, för att ge inspiration till den fortsatta diskussion som sedan kommer att ske i mindre grupper på Teams. Efter Socialstyrelsens kunskapspass kommer även en kommun att berätta om sina lärdomar och reflektioner kring att göra utvärderingar inom äldreomsorgen.
Frågor som kommer att diskuteras:
- Varför är det viktigt att utvärdera?
- Hur vet vi att det blir bättre när vi testar något nytt?
- Vad blir effekten av förändringen för den enskilde?
Anmälan
Ingen föranmälan. Klicka här för att ansluta till mötet
Det nationella kompetenscentrumets uppdrag
Uppdraget för Socialstyrelsens nationella kompetenscentrum för äldreomsorg är bland annat att:
- stödja en kontinuerlig kunskapsutveckling och implementering av aktuell kunskap och nya arbetssätt i kommunerna
- skapa arenor för lärande och dialog med olika aktörer
- arbeta nära kommuner och verksamheter för att snabbare svara upp mot behovet av expertstöd.
Kontakt
eini.ruottinen@socialstyrelsen.se
Vi ser fram emot detta tillfälle! Bidra gärna med egna exempel i diskussionen!