Utbyt erfarenheter med andra verksamhetsutvecklare om att dela upp arbetsuppgifter mellan olika personalgrupper inom hemtjänsten
Webbinarium
Socialstyrelsens nationella kompetenscentrum för äldreomsorg bjuder in till erfarenhetsutbytet för att du som arbetar med verksamhetsutveckling inom äldreomsorgen ska få möjlighet att:
- byta erfarenheter och få kontakt med kollegor som arbetar med samma frågor
- få kunskap, inspiration och nya idéer
- få exempel hur andra kommuner/verksamheter möter och löser samma utmaningar
Upplägg
Myndigheten för vård- och omsorgsanalys inleder erfarenhetsutbytet med ett kortare kunskapspass på temat: ”Dela på arbetsuppgifter – om differentiering av arbetsuppgifter inom hemtjänsten”. Efter kunskapspasset kommer även en representant för en kommun att berätta om sina erfarenheter av att dela upp arbetsuppgifter inom hemtjänsten för att ge inspiration till den fortsatta diskussion som sedan kommer att ske i mindre grupper på Teams
Frågor som kommer att diskuteras:
- Olika sätt att dela upp arbetsuppgifter
- Risker och möjligheter med att dela upp arbetsuppgifter inom hemtjänsten
- Saker att tänka på om man planerar att dela upp arbetsuppgifter.
Anmälan
Ingen föranmälan. Anslut till mötet i Teams
Det nationella kompetenscentrumets uppdrag
Uppdraget för Socialstyrelsens nationella kompetenscentrum för äldreomsorg är bland annat att:
- stödja en kontinuerlig kunskapsutveckling och implementering av aktuell kunskap och nya arbetssätt i kommunerna
- skapa arenor för lärande och dialog med olika aktörer
- arbeta nära kommuner och verksamheter för att snabbare svara upp mot behovet av expertstöd.