Utbyt erfarenheter med andra verksamhetsutvecklare om att skapa delaktighet i äldreomsorgens utveckling
Webbinarium
Socialstyrelsens nationella kompetenscentrum för äldreomsorg bjuder in till erfarenhetsutbytet för att du som arbetar med verksamhetsutveckling inom äldreomsorgen ska få möjlighet att:
- få kunskap, inspiration och nya idéer
- byta erfarenheter och få kontakt med kollegor som arbetar med samma frågor
- få exempel hur andra kommuner/verksamheter möter och löser samma utmaningar
Upplägg
Socialstyrelsen inleder erfarenhetsutbytet med ett kortare kunskapspass om betydelsen av bred delaktighet i implementeringsarbetet. Efter kunskapspasset kommer även några kommun- och verksamhetsrepresentanter att berätta om sina erfarenheter av att göra medarbetare och de äldre delaktiga i utvecklingsarbetet. Dessa exempel ger inspiration till den fortsatta diskussion som sedan kommer att ske i mindre grupper på Teams.
Frågor som kommer att diskuteras:
- Varför är det viktigt att göra andra delaktiga i implementeringsarbetet
- Framgångsfaktorer för lyckat implementeringsarbete
Anmälan
Ingen föranmälan. Klicka här för att ansluta till mötet
Det nationella kompetenscentrumets uppdrag
Uppdraget för Socialstyrelsens nationella kompetenscentrum för äldreomsorg är bland annat att:
- stödja en kontinuerlig kunskapsutveckling och implementering av aktuell kunskap och nya arbetssätt i kommunerna
- skapa arenor för lärande och dialog med olika aktörer
- arbeta nära kommuner och verksamheter för att snabbare svara upp mot behovet av expertstöd.
Kontakt
eini.ruottinen@socialstyrelsen.se
Vi ser fram emot detta tillfälle! Bidra gärna med egna exempel i diskussionen!