Kursgivarens redovisning
Kursredovisningens blanketter
Efter genomförd SK-kurs ska kursgivaren redovisa den till Socialstyrelsen. Redovisningen ska innehålla ifyllda blanketter för:
- Deltagarförteckning
- Kursredovisning (inklusive schema och litteraturförteckning)
- Sammanställd utvärdering (Kalkylmall för utvärdering, deltagarsvar)
Signera och skicka in dokumenten
Kursgivaren ska signera dokumenten och skicka in dem i pappersform till Socialstyrelsen. Kursgivaren ska också mejla den sammanställda kursutvärderingen till sk-kurser@socialstyrelsen.se.
Om kursen hålls genom en fakultet skickar kursgivaren pappersdokumenten dit, och fakulteten ansvarar för att skicka dem vidare till Socialstyrelsen.
Skicka in senast fyra veckor efter avslutad kurs
Dokumenten ska vara Socialstyrelsen tillhanda inom fyra veckor efter att kursen är genomförd. Först när Socialstyrelsen har fått in komplett redovisning och godkänt den går det bra att fakturera.
Skicka ifyllda blanketter till:
Socialstyrelsen
Avdelningen Kunskapsstyrning för hälso- och sjukvård
Enheten Högspecialiserad vård
106 30 Stockholm
Leverantörer som inte har Svefaktura rekommenderas använda fakturaportalen.se för att skicka enskilda fakturor.
Information till kursgivare som ger kurs med avancerad utbildningsutrustning
Om kursgivaren har genomfört en kurs där avancerad utbildningsutrustning har använts som en del av undervisningen, så ska kursredovisningen även innehålla följande utvärderingsblankett. Den ska fyllas i av samtliga kursdeltagare och skickas in till Socialstyrelsen med redovisningen.
Ladda ner
- SK-kurser - Deltagarförteckning
- SK-kurser - Kursredovisning
- Kalkylmall för utvärdering, deltagarsvar - SK-kurser
- Utvärderingsfrågor för deltagare - SK-kurser
- Intyg om genomförd utbildningsaktivitet och uppfyllda kompetenskrav (enligt HSLF-FS 2021:8)
- Intyg över godkända lärandemoment i enlighet med målbeskrivningen avseende kurs (enligt SOSFS 2015:8)