Utbyt erfarenheter med andra verksamhetsutvecklare om utvärdering av nya arbetssätt i äldreomsorgen
Webbinarium
Syftet med detta erfarenhetsutbyte är att du som arbetar med verksamhetsutveckling inom äldreomsorgen får möjlighet att:
-
byta erfarenheter och få kontakt med kollegor som arbetar med samma frågor
-
få inspiration och nya idéer
-
få exempel hur andra kommuner/verksamheter möter och löser samma utmaningar.
Upplägg
Socialstyrelsen inleder erfarenhetsutbytet med ett kortare kunskapspass, för att ge inspiration till den fortsatta diskussion som sedan kommer att ske i mindre grupper på Teams. Efter Socialstyrelsens kunskapspass kommer även en kommun att berätta om sina lärdomar och reflektioner kring att göra enklare utvärderingar inom äldreomsorgen.
Frågor som kommer att diskuteras:
-
Varför är det viktigt att utvärdera?
-
Hur vet vi att det blir bättre när vi testar något nytt?
-
Vad blir effekten av förändringen för den enskilde?
Anmälan
Ingen föranmälan. Klicka här för att ansluta till Teams-mötet
Det nationella kompetenscentrumets uppdrag
Nyligen inrättade Socialstyrelsen ett nationellt kompetenscentrum för äldreomsorg på regeringens uppdrag. Centrumets uppdrag är bland annat att:
-
stödja en kontinuerlig kunskapsutveckling och implementering av aktuell kunskap och nya arbetssätt i kommunerna
-
skapa arenor för lärande och dialog med olika aktörer
-
arbeta nära kommuner och verksamheter för att snabbare svara upp mot behovet av expertstöd.
Kontakt
eini.ruottinen@socialstyrelsen.se
Vi ser fram emot detta tillfälle och ser det som en startpunkt för erfarenhetsutbyte i olika former!