Johner Bildbyra AB
+46 8 644 83 30
info@johner.se
sales@johner.se

Beställ material om klagomål i vården

Publicerat:
Vi har tagit fram ett informationspaket för mottagningar, vårdcentraler och privatpersoner om vad man som patient eller närstående kan göra om man inte är nöjd med vården.

Genom olika undersökningar vet vi att många patienter och deras närstående är missnöjda med vården samtidigt som de inte framför sina klagomål. En orsak är att många människor inte har tillräcklig kunskap eller inte vet hur man gör. Därför har vi tagit fram detta paket, som består av en folder, ett vykort och en affisch. Det går att ladda ned eller beställa kostnads- och fraktfritt. Materialet är utformat för att finnas tillgängligt i väntrum, på mottagningar och i mötet med patienter.

Patienter och närstående som inte är nöjda med den vård de fått, ska vända sig till den mottagning eller verksamhet som gett vård eller behandling. Det var förra året som regelverket för klagomålshantering inom vården ändrades, så att det i första hand är vårdgivaren som ska ta emot synpunkter och klagomål.

Film Om du inte är nöjd med vården (28 sekunder)

Denna artikel handlar om